Rózsika forrás - Solymári Szarkavár

Előző kirándulásKövetkező kirándulás Oldal nyomtatása
Tájegység: Budai Hegység
Indulás: Solymár, Shell benzinkút (Hűvösvölgy felől az első balra)
Érkezés: Solymári Szarkavár
Túra hossza (km-ben): 2 km
Szintkülönbség (m-ben): 76 m
Útburkolat típusa: jó minőségű földút
Nehézség: Sportbabakocsival könnyű út
 Kisgyerekes gyalogtúra
Látnivalók: Rózsika forrás, solymári Szarkavár, kilátás
A túra rövid leírása (turistajelzésekkel, ha vannak): Kellemes, könnyű séta a Paprika patak mentén, kis hidakon átkelve. A Shell benzinkúttól végig a sárga jelzésen haladunk a Rózsika forrásig. A réttől balra-egyenesen, már jelzés nélkül, de a fő csapáson megyünk a solymári Szarkavárig. Az út eleje nagyjából sík, az emelkedő a várnál van.
Étel-ital, (pelenkázó):
Elérés tömegközlekedéssel: 64-es busz a Hűvösvölgytől a Kökörcsin utcáig
Elérés autóval: Solymáron a benzinkút mellett van parkoló
Megjelenítés GoogleMaps-on »

Név:
Email cím:
Hozzászólás:

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
Írd ide a szöveget a képről:

Page 1 Of 2 > >>

Kellemes, könnyű út kezdőknek. Nekem nagy csalódás volt, hogy tele volt kutyakakával, főleg az út eleje. Sok a sétáltató, és (ezek szerint sokan) simán otthagyják az út közepén az eb termékét, merthogy "erdő".

Nagyon tetszett a családomnak (6 éves kisfiúval), simán bírtuk a várig és vissza. A Tájvédelmi terület táblánál (1. kép) kell bemenni, az ellenkező irányú nyíl eléggé megtévesztő.

Elég forgalmas kiránduló hely hétvégén. Több nagy csoporttal találkoztunk a túrán, nem kimondottan csendes, nyugodt emiatt a túra. Az 5 éves kisfiamnak soknak bizonyult a táv, bár tény hogy nincs hozzászokva még a túrázáshoz.

2015 tavaszán jártuk végig. A Szarkavárba nem mentünk fel, mert fizetős. A rét utáni szakasz a Szarkavárig (a patak ártere) nem csak hordalékos, de kimondottan koszos, szemetes volt, nem igazán szép. A túra eleje, az erdős rész, vízesés, hidak viszont tényleg szépek.

2012-05-26-án kis kutya és apró ember lábait teszteltük a Solymári vá. - Kökörcsin u. Shell kút - Solymár vá. útvonalon. Kellemes napsütéses időben, fiatalok, családos emberek választották a kikapcsolódás ezen formáját. Több kutya sétáltató gazdával találkoztunk, babakocsis apróságok kivételesen nem voltak jelen. A SHELL kúttal szemben lévő tábla továbbra is rossz irányt jelez (fent láttam a fotót). Pár kép immár a zöldbe borult útvonalról az antalkiss.hupont.hu oldalon található. Kedves tulajdonos és szerkesztő ha majd egyszer lehet szívesen töltök fel itt is képet. E túra jó szívvel ajánlható minden korosztálynak.

Mi márc 25-én voltunk, mindenkinek csak ajánlani tudom, mert tényleg szuper kis túra! Babakocsit végül otthon hagytuk, de több babakocsis család jött szembe, és nekik sem volt nehéz. Az 5 hónapost a hátamon vittem, a 2 és 5 éves meg ment a lábán. Nagy meglepetésünkre alig kellett nyakba venni a 2 évest, mert annyira lekötötte a sok kis híd, meg a patak, meg a vízesés, meg hogy végre szaladhat :-) Köszönjük az ötletet!

2012-03-17-én kellemes kiránduló időben jártunk erre. A Kökörcsin utcai indulástól a Mária jelzést követtük. A Rózsika forrás utáni réttől jobbra mindjárt egy húzós emelkedő. A szint emelkedés Alsó-patak hegy (216 m), itt babakocsival biztosan nem megy fel ember lánya. Erdőből kiérve gyönyörű kilátás a környező hegyekre, völgyekre. A szekérút és a jelzés rossz kéz oldal felé fordul, majd feltűnik a Szarka vár tornya. A nagy réttől a Mária jelzést követve 35 perc alatt értünk fel a Szarka vár kapu bejáratához. Visszafelé a zöld sáv jelzésen 10 perc alatt a Solymári vá. van az ember, minden óra 07-kor van vonat a nyugati pu. irányába.A nagy réten három lovas ember terelt el egy nagyobb létszámú csoportot a Rózsika-forrás felé. Ezért maradtunk a turista úton, s nem rövidítettünk. A Kökörcsin utcai indulástól a Szarka várig, 3 km az út.

Nagyon jó kis kirándulás, az egyedüli nehézséget az aktuálisan (gondolom az olvadás miatt) jelenlévő sár jelenti.

Tegnap voltunk erre geoládát keresni.Csodálatos hely.

Mi gyalog voltunk a minap erre. A 3 éves lányom kényelmesen végig sétálta. Igaz, nem babakocsival voltunk, de szerintem azt sem lett volna gond végigtolni, talán az első száz méter picit nehezebb lehet babakocsival, de amúgy sima ügy. A pici hátihordóban jött, így azért kényelmesebb. Ami viszont jól jött az az, hogy a gyerekek átfáztak, elfáradtak a várhoz érve. Így én visszamentem a kocsiért (fél óra picit kilépve) és Solymáron át oda tudtam hozzájuk menni. Így megúsztunk egy komolyabb sírás-rívást. Jól jött, hogy volt lehetőség B tervre. Szép út volt, a táv is kellemes, a várról sem tudtam, köszi Anna! ui: a várban van geoláda, még GPS sem kell hozzá. A láda lapján volt még egy hasznosnak bizonyult infó: ha le van lakatolva a vár, akkor ne a falon másszatok át, hanem a bástyát (kilátót) megkerülve, közvetlen mögötte lehet könnyen bejutni.